Pytania i odpowiedzi
znajdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Zagadnienia ogólne
Czym jest kantor internetowy?
Kantor internetowy jest specjalnym serwisem internetowym, który umożliwia dokonywanie wymiany walut bez wychodzenia z domu.
Wymiana walut w kantorze internetowym odbywa się z wykorzystaniem kont banowych i jest całkowicie bezpieczna.
Kto może korzystać z kantoru internetowego?
Z kantoru internetowego może korzystać praktycznie każdy. Wystarczy zarejestrować się w naszym e-kantorze i korzystać z usług serwisu.
Usługi kantoru internetowego KantorDarex.pl szczególnie polecamy:
- kredytobiorcom, którzy chcą samodzielnie spłacać raty kredytów walutowych
- osobom pracującym za granicą, które chcą przelewać pianiądze rodzinie
- małym firmom i dużym przedsiębiorcom, którzy chcą rozliczać się ze swoimi kontrahentami w walucie obcej w kraju i za granicą
- osobom, które chcą zarabiać na wymianie waluty
Czego potrzebuję, aby móc skorzystać z wymiany waluty w KantorDarex.pl?
Aby korzystać z wymiany walutowej w naszym kantorze internetowym, potrzebne jest posiadanie przynajmniej jednego konta złotówkowego i przynajmniej jednego konto walutowego.
Co istotne - nie musisz być właścicielem kont bankowych, na które będzisz chciał otrzymywać przelewy z kantoru. Mogą to być konta kogoś z Twojej rodziny lub np. konta Twojego kontrahenta.
Czy kantor internetowy jest czynny całą dobę?
Serwis internetowy KantorDarex.pl działa 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Transakcje w naszym kantorze możesz zatem zlecać w dowolnym momencie.
Pamiętaj jednak, że obsługa kantoru internetowego pracuje w dni robocze w godzinach od 09:00 do 16:30 i tylko w tym czasie realizowane i księgowane będą Twoje transakcje.
Bezpieczeństwo
W jaki sposób zabezpieczone są przelewy?
Wszystkie przelewy wykonywane w ramach transakcji zlecanych w internetowym kantorze KantorDarex.pl wykonywane są zawsze w oparciu o stworzone do tego celu transakcyjne platformy bankowe. Przelewy są więc zabezpieczone przez sam bank, który je realizuje.
Co się dzieje z pieniędzmi, które wpłacę na konta kantoru?
Pieniądze, które wpłacasz na konta kantoru internetowego KantorDarex.pl po zaksięgowaniu widoczne są zawsze w Twoim portfelu walutowym.
Twoje pieniądze znajdujące się na kontach bankowych naszego kantoru nie są wykorzystywane do bieżącego finansowania działalności kantoru, ani nie są też w żaden sposób inwestowane. Wpłacone przez Ciebie środki pieniężne oczekują na naszych kontach tak długo, aż nie wykonasz dyspozycji ich wymiany lub wypłaty na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy.
Czy moje dane osobowe są bezpieczne?
Tak, Twoje dane osobowe są całkowicie bezpieczne i przechowywane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Nikt poza Tobą nie może także dokonywać żadnych zmian Twoich danych osobowych.
Twoje dane nie są także udostępniane osobom trzecim w celach marketingowych lub innych, nie związanych z naszą działalnością.
Czy hasło do mojego konta użytkownika jest bezpieczne?
Tak, Twoje hasło przechowywane jest w naszej bazie danych w formie zaszyfrowanej. Dodatkowo hasło przesyłane do naszego serwisu podczas logowania jest także szyfrowane przez certyfikat SSL. Dzięki temu Twoje hasło jest bezpieczne.
Pamiętaj jednak, że bardzo istotne jest abyś zachowywał poufność danych dostępowych do swojego konta użytkownika, a w szczególności dbał o poufność swojego hasła.
Nasza firma nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nawet przypadkowym przekazaniem przez Ciebie osobom trzecim hasła dostępu do Twojego konta użytkownika.
Czy kantor stosuje dodatkowe środki bezpieczeństwa?
Tak, nasz kantor stosuje bardzo wiele dodatkowych środków bezpieczeństwa, szczególnie podczas procesu zlecania transakcji w naszym serwisie.
Jedną z form zabezpieczenia Twoich pieniędzy jest m.in. blokada Twoich kont bankowych, która powoduje, że zablokowana zostaje możliwość dodawania, zmiany oraz usuwania kont bankowych zdefiniowanych w Twoim panelu klienta.
Blokada ta nakładana jest zawsze kiedy posiadasz jakieś pieniądze w swoim portfelu walutowym lub posiadasz transakcję oczekującą na realizację. W takiej sytuacji nie możesz dokonać żadnych zmian dotyczących kont bankowych zapisanych w Twoim panelu klienta.
Zmiany na kontach bankowych można nanosić tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy nie posiadasz żadnych pieniędzy w swoim portfelu walutowym ani nie posiadasz żadnej transakcji oczekującej na realizację.
Blokada zmian kont bankowych podyktowana jest względami Twojego bezpieczeństwa, a przede wszystkim bezpieczeństwa Twoich pieniędzy.
Jak rozpocząć korzystanie z serwisu?
Jak zostać klientem e-kantoru?
Aby zostać naszym klientem wystarczy wypełnić formularz rejestracji i założyć konto użytkownika. Następnie należy aktywować założone konto użytkownika odbierając specjalną wiadomość przesłaną przez nas na Twoją skrzynkę e-mail i klikając na przesłany link aktywacyjny.
W jaki sposób założyć konto użytkownika?
Aby założyć konto użytkownika wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny. W formularzu należy uzupełnić przynajmniej wszystkie pola obowiązkowe oznaczone gwiazdką.
Po wypełnieniu formularza wciśnij przycisk "Dalej", nastęnie zweryfikuj podane przez Ciebie dane i aby założyć konto, wciśnij przycisk "Załóż konto".
W jaki sposób dokonać aktywacji nowego konta użytkownika?
Tuż po zakończeniu rejestracji nowego konta użytkownika, otrzymasz od nas specjalną wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym swojego konta. Aby aktywować konto, kliknij na przesłany link.
Po aktywacji konta, będziesz mógł zalogować się do serwisu KantorDarex.pl i korzystać z naszych usług.
Dlaczego nie otrzymałem maila z linkiem do aktywacji mojego konta?
Jeśli tuż po zakończeniu rejestracji konta użytkownika nie otrzymałeś od nas wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym, to zajrzyj do folderu SPAM w swojej skrzynce mailowej. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że znajdziesz tam oczekiwaną wiadomość.
Niektóre serwery pocztowe po prostu traktują tego typu wiadomości e-mail właśnie jako SPAM i są one automatycznie blokowane lub przenoszone do folderu z niechcianą pocztą.
Banki, konta, przelewy, koszty
Informacje dotyczące Twojego panelu klienta
Czym jest panel klienta?
Panel klienta jest Twoją indywidualną i prywatną częścią serwisu, do której masz dostęp wyłącznie po zalogowaniu. W panelu klienta możesz:
- zarządzać swoim portfelem walutowym
- zarządzać osobami i kontrahentami
- zarządzać polskimi i zagranicznymi numerami kont bankowych
- przeglądać historię transakcji i kontrolować ich statusy
- pobierać elektroniczne dowody kupna i sprzedaży walut
- wykonywać nowe transakcje (wpłaty, wymiany walutowej, wypłaty)
- zarządzać swoimi danymi osobowymi
Co to jest i jak działa portfel walutowy?
Portfel walutowy jest miejscem, w którym masz dostęp do wszystkich pieniędzy wpłaconych przez Ciebie na konta naszego kantoru.
Tutaj możesz śledzić stan wpłaconych walut, ale także dokonywać ich wymiany oraz zlecać wypłaty na wskazane konta bankowe.
Co się dzieje ze środkami, które widzę w swoim portfelu walutowym?
Wszystkie pieniądze, które posiadasz w swoim portfelu walutowym w e-kantorze KantorDarex.pl, przechowywane są na kontach bankowych naszego kantoru. Pieniądze te nie są wykorzystywane do bieżącego finansowania działalności kantoru, ani nie są w żaden sposób inwestowane.
Wpłacone przez Ciebie środki pieniężne oczekują na naszych kontach tak długo, aż nie wykonasz dyspozycji ich wymiany lub wypłaty na wskazany przez siebie rachunek bankowy.
Dlaczego nie mogę zmienić, usunąć ani dodać osoby lub firmy?
Jeśli posiadasz jakieś pieniądze w swoim portfelu walutowym lub posiadasz jakąś transakcję oczekującą na realizację, to nasz system automatycznie zakłada blokadę na Twoich właścicieli rachunków.
Nałożona automatycznie blokada uniemożliwia dodawanie, zmianę oraz usuwanie osób i kontrahentów. Zmiany na właścicielach rachunków można nanosić tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy nie posiadasz żadnych pieniędzy w swoim portfelu walutowym ani nie posiadasz żadnej transakcji oczekującej na realizację.
Nakładana przez nas blokada podyktowana jest bezpieczeństwem Twoich środków finansowych.
Jak prawidłowo dodać polskie i zagraniczne konta bankowe?
Aby dodać konta bankowe, które będą brały udział w Twoich transakcjach przejdź do sekcji rachunki bankowe.
Dodając konto wybierz osobę, firmę lub instytucję, która jest właścicielem konta. Wybierz walutę rachunku oraz kraj banku, w którym prowadzone jest konto, a następnie dodaj numer konta.
Każdy kraj może korzystać z różnej długości numerów kont bankowych, dlatego po wybraniu przez Ciebie kraju banku, nasz system automatycznie podpowie Tobie jakiej długości numer konta należy podać.
Nasz system, korzystając ze specjalnego algorytmu, automatycznie sprawdza także czy podany przez Ciebie numer rachunku jest prawidłowy, dlatego jeśli się pomylisz podczas definiowania numeru konta, to na pewno zostaniesz o tym poinformowany.
Dlaczego nie mogę zmienić, usunąć ani dodać konta bankowego?
Jeśli posiadasz jakieś pieniądze w swoim portfelu walutowym lub posiadasz jakąś transakcję oczekującą na realizację, to nasz system automatycznie zakłada blokadę na zdefiniowane przez Ciebie konta bankowe.
Nałożona automatycznie blokada uniemożliwia dodawanie, zmianę oraz usuwanie kont bankowych. Zmiany na kontach można nanosić tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy nie posiadasz żadnych pieniędzy w swoim portfelu walutowym ani nie posiadasz żadnej transakcji oczekującej na realizację.
Nakładana przez nas blokada podyktowana jest bezpieczeństwem Twoich środków finansowych.
Co mogę sprawdzić w historii moich transakcji?
W historii swoich transakcji w każdej chwili masz dostęp do wszystkich szczegółów transakcji wykonanych przez Ciebie w kantorze KantorDarex.pl.
Każda transakcja zawiera informacje o:
- dacie złożenia
- typie transakcji
- aktualnym statusie transakcji
- kwocie zasilającej lub obciążającej portfel walutowy
Po kliknięciu na ikonę szczegółów transakcji uzyskasz dostęp do wszystkich danych szczegółowych charakteryzujących daną transakcję.
W historii transakcji, poza dostępem do danych szczegółowych każdego zlecenia, możesz przede wszystkim kontrolować aktualny status swojej transakcji. Transakcje mogą przyjmować statusy:
- oczekuje - jest to domyślny status każdej nowej transakcji
- anulowano - oznacza anulowanie danej transakcji
- zrealizowano - oznacza wykonanie danej transakcji
Jak uzyskać dokument potwierdzający transakcję wymiany waluty?
Jeśli obsługa kantoru KantorDarex.pl zatwierdziła Twoją transakcję wymiany waluty i zaakceptowała dokument kupna i sprzedaży, to taki elektroniczny dokument potwierdzający dokonanie wymiany walutowej możesz pobrać samodzielnie.
Aby pobrać taki dokument, wystarczy przejść do sekcji dowody księgowe, wyszukać interesującą Cię transakcję i kliknąć na link "pobierz rachunek". Dowody kupna i sprzedaży przygotowywane są w popularnym formacie PDF.
Aby otworzyć plik w formacie PDF konieczne jest zainstalowanie programu Adobe Acrobat Reader.
Jak zmienić moje dane osobowe?
Aby obejrzeć lub zmienić swoje dane osobowe, przejdź do sekcji dane osobowe. Każdą ewentualną zmianę swoich danych zawsze należy potwierdzić wprowadzając aktualne hasło dostępu do konta użytkownika.
Wpłaty, wypłaty i wymiana waluty
W jaki sposób wpłacić pieniądze do mojego portfela walutowego?
Aby dokonać wpłaty do portfela walutowego, wykonaj transakcję wpłaty. Krok po kroku wypełnij formularz, kliknij przycisk "Dalej" aby przejść do podsumowania, a następnie zatwierdź transakcję.
Po zatwierdzeniu transakcji otrzymasz dokładne informacje w jaki sposób wykonać przelew na konto kantoru. Podczas wykonywania przelewu zwróć uwagę aby podać prawidłowy tytuł przelewu, zgodnie z otrzymaną informacją.
Pamiętaj, że kantor w żaden sposób nie pobiera pieniędzy z Twojego konta bankowego, a przelew zadeklarowanej kwoty musisz wykonać sam.
Kiedy wpłacone środki pojawią się w moim portfelu walutowym?
Jeśli przelew na konto kantoru wykonywany jest w ramach tego samego banku, to w większości przypadków przelane przez Ciebie pieniądze widoczne będą w Twoim portfelu walutowym już nawet kilka minut po wykonaniu przez Ciebie przelewu.
Jeśli przelew odbywa się w ramach dwóch różnych banków, to na zaksięgowanie przez nas Twojej wpłaty poczekasz nieco dłużej. Jednak wpłacona kwota pojawi się w Twoim portfelu walutowym natychmiast po otrzymaniu Twojego przelewu przez kantor.
Wszelkie stosowne informacje dotyczące szacunkowego czasu oczekiwania na Twój przelew otrzymasz w momencie wykonywania transakcji wpłaty.
Pamiętaj także, że obsługa kantoru księguje wszelkie wpłaty tylko i wyłącznie w dni robocze w godzinach od 09:00 do 16:30.
Jak wykonać wymianę waluty zgromadzonej z portfelu walutowym?
Aby wymienić walutę zgromadzoną w Twoim portfelu walutowym, wykonaj transakcję wymiany waluty. Krok po kroku wypełnij formularz, a następnie kliknij przycisk "Dalej" aby przejść do podsumowania transakcji.
Aby móc zatwierdzić transakcję, należy pobrać aktualny kurs wymiany waluty wciskając przycisk "Pobierz nowy kurs wymiany". Jeśli akceptujesz otrzymany kurs wymiany, to kliknij przycisk "Zatwierdź transakcję" aby złożyć zlecenie wymiany waluty.
Jeśli przez 20 sekund nie zatwierdzisz transakcji, to aktualny kurs wymiany wygaśnie. Należy wtedy ponownie pobrać nowy kurs wymiany i w dogodnym dla siebie momencie zatwierdzić transakcję.
Jak wypłacić pieniądze z portfela walutowego?
Aby wypłacić pieniądze ze swojego portfela walutowego na wskazane konto bankowe, wykonaj transakcję wypłaty. Krok po kroku wypełnij formularz, a następnie kliknij przycisk "Dalej" aby przejść do podsumowania transakcji.
Zweryfikuj podane w transakcji dane, a następnie zatwierdź transakcję aby zlecić przelew. Po zatwierdzeniu transakcji obsługa kantoru wykona przelew wskazanej przez Ciebie kwoty na podane w transakcji konto bankowe.
Pamiętaj, że możesz zlecić wypłatę pieniędzy na konto bankowe osoby trzeciej, np. kogoś z rodziny lub swojego kontrahenta. Zwracaj więc uwagę na czyje konto zlecasz przelew.
Czy mogę zlecić wypłatę z portfela na konto zagraniczne?
Tak, wypłatę pieniędzy ze swojego portfela walutowego możesz zlecić na konto zagraniczne w ramach następujących 61 krajów:
- Albania
- Andora
- Arabia Saudyjska
- Austria
- Azerbejdżan
- Bahrajn
- Belgia
- Bośnia i Hercegowina
- Bułgaria
- Chorwacja
- Cypr
- Czarnogóra
- Czechy
- Dania
- Emiraty Arabskie
- Estonia
|
- Finlandia
- Francja
- Gibraltar
- Grecja
- Grenlandia
- Gruzja
- Gwatemala
- Hiszpania
- Holandia
- Irlandia
- Islandia
- Izrael
- Kazachstan
- Kostaryka
- Kuwejt
- Liban
|
- Liechtenstein
- Litwa
- Luksemburg
- Macedonia
- Malta
- Mauretania
- Mauritius
- Monako
- Mołdawia
- Niemcy
- Norwegia
- Pakistan
- Polska
- Portugalia
- Republika Dominikany
- Rumunia
|
- San Marino
- Serbia
- Szwajcaria
- Szwecja
- Słowacja
- Słowenia
- Tunezja
- Turcja
- Węgry
- Wielka Brytania
- Wyspy Dziewicze
- Włochy
- Łotwa
|
|
|